28 mei 2006

Beijing





Gisteren aangekomen in Beijing en meteen naar de zogenaamde 'Silk city' getrokken om kleren op maat te laten maken.

We hebben na Lanzhou enkele dagen in Yanan gelogeerd in een hotel dat in de jaren 30 en 40 diende om de kantoren van de communistische partij te huisvesten. Mogelijk heb ik zelfs in het kantoor van Mao geslapen. Wie weet...
Een van de reizigers vierde zijn verjaardag en we hebben dat geheel in stijl gedaan. We hebben een enorme taart laten versieren, die dan in het restaurant werd opgediend na het eten. Heel de staf van het restaurant (en dat waren er heel wat) kwam 'Happy birthday' in het Chinees zingen en na de taart gingen we naar 1 van de terrassen van het hotel en stak de manager van het restaurant het vuurwerk aan. Ja, we bedachten op echte Chinese manier onze jarige met vuurwerk.

Nu in Beijing: dit is een enorme stad met officieel 17 miljoen inwoners, maar met de niet officiele zal het zo'n 30 miljoen zijn.
De hele stad is doorsneden met 5 concentrische ringwegen van 6 rijbanen, die het verkeer van toch nog grotendeels bussen en taxis moet geleiden.
Vandaag naar tien an men geweest. Wat is dat daar voor een hannekesnest van toeristen! Geef mij maar de kleine dorpjes en provinciestadjes.

Dit was mijn laatste post uit China. Verwittig iedereen maar dat mijn kaartjes heel laat zullen aankomen, want ik kon ze gisteren ps versturen.

Groetjes uit China

2 opmerkingen:

Anoniem zei

er klopt iets niet, ik heb gisteren (30/6) mijn pandabeertje al gekregen.

Groetjes
Yannick

Coralin Jans zei

De Chinese post is dus heeeeel snel!